fredag 23 augusti 2013

V 34

Hej!

Skolstart och årskurs 1. Det känns på något sätt som om vi redan betat av denna årskurs. Att få fortsätta med en grupp elever efter förskoleklass är enormt positivt. Så mycket av dessa regler och rutiner sitter numera hos de flesta. Fokus har från första dagen varit kring att lära ut och ha det trevligt istället.

Jag ser som sagt fram emot en väldigt givande höst med mina zebror. Hoppas verkligen att jag hinner med det som planerats. För det är enligt mig så gott som enbart roliga saker.

Nästa vecka är det skolfotografering. Torsdagen gäller för Zebrorna. Glöm inte skoltröjan!
Vid de personliga bilderna får eleverna ha valfria gläder på sig men INTE i gröna eller blåa färger. Det förstör bakgrunden.

Trevlig helg!
/Ken



Mattestafett på Apotekarängen


"Nya" klassrummet


Hm, vad har jag gjort i sommar? 


På väg uppför berget i Hjorthagen


Fika i solen


Det gällde att beskriva föremålet i påsen. 
Sedan skulle resten av klassen hämta det som de trodde att det var. 


Nya platser och nytt rum i matsalen.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar