fredag 21 september 2012

V 38

Hej!

Vi har ägnat mycket tid åt arbetsron denna vecka. Ljudnivån har sänkts rejält både vid samling och under lektion. Detta har uppskattats av samtliga elever, inte bara vi vuxna. Resultatet av detta är att den sista pusselbiten nu har fallit på plats. Jag känner mig väldigt stolt över våra Zebror. De har utvecklats mycket under sin första skolmånad. Hoppas bara att datorerna kan börja användas inom kort. Eleverna är redo för detta nu.

Måndagen inleddes med en presentation av Inga-Britt, Ing-Britt och Kjell från föreningen SSL. De berättade om Tanzania samt vår vänort Mbuko. Vi fick se många fina föremål samt lyssna till spännande berättelser om vardagslivet.

Efter den lediga torsdagen fick skolan besök av personal från Österby skola i Finland.

Under det sista passet denna vecka gjorde eleverna fina höstäpplen.

Se gärna till att regnkläder samt stövlar finns på skolan. Hösten har med sina kalla vindar gjort sig påmind under veckan.

Jag har fått in en hel del pengar från tulpanförsäljningen. Viktigt är att jag får tillbaka de påsar som inte blir sålda.

Hoppas ni får en trevlig helg!



Fina smycken


En intresserad klass i lärarrummet


Ett långt vasst spjut


Ett ännu längre ormskinn


Gnusvansar och annat skoj


Veckans kapitel i "Boken om mig" handlade om intressen


Matsäck äts i Blåbärsskogen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar