fredag 25 september 2015

Vecka 39

Tänk vad tiden går fort denna vecka passerade vi den 24/9 vilket betyder att det 3 månader kvar till jul.....

Vi har denna vecka arbetat med cykelvett och hur viktigt det är att vi är följer trafikreglerna.
Själv blev jag tagen på bar gärning av två elever på stora parkeringen då jag tog upp min mobil ur fickan och som jag hade sagt till dem att man inte skulle göra :)


 På idrotten har vi haft bollekar och bollsport.


Det är svårare än vad man tror att träffa en med en tennisboll i en hink :)

 Idag har vi diskuterat kapitel 2 i Släpp taget Jonte! Det är roligt att se hur alla diskuterar med varandra och reflekterar över vad de har läst. Vilka svåra ord man har stött på och så vidare.....

Just nu tränar vi i läsningen att följa olika lässtrategier. När vi läser vara kritiska, våga reflektera och fråga om jag inte förstår och inte bara att vi ska läsa ut böcker efter böcker. 



Vi har nu gjort vårt första test i matematiken, nervositeten var hög och ändå det gick bra för alla. 


Ha en trevlig helg!

// Linda 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar