fredag 29 augusti 2014

Vecka 34/35


Hej alla zebror!

Här kommer höstterminens första blogginlägg :)

Måste börja med att lägga ut en klassbilden som vi idag tog!


Jätte fina!!

Onsdagen den 20/8-2014 startade höstterminen. Förväntansfulla elever var samlade på skolgården och lyssnade till Nina som stod och pratade för oss alla. När flaggan var hissad och alla elever hade sjungit skolans lystringssång var det dags att starta igång terminen.





I klassrummet möttes jag av glada elever som var sugna på att börja skolan igen! 

Under vecka 35 har vi arbetat i svenska, matematik, SO, No, engelska, småslöjd mm....

På onsdagen var vi på uteskola i hjorthagen tillsammans med girafferna. Där vi åt vår frukt, frilek och olika samarbetsövningar.



Jag tycker det är jätte roligt att jag kommer ha idrott tillsammans med klassen detta läsår. Under veckan har vi haft lite olika stationer, löpning, stafetter och olika lekar. Jag tycker det är jätte roligt att få se elevernas energi de har på idrotten och inte bara se dem under klassrumslektionerna. 
Själv är jag idrottsintresserad och ser fram emot att ge eleverna en utmaning :)




Stafettet!


 Stationer i hjorthagen


Heja, Heja!!


Ha en skön helg!
Ses på måndag igen!

// Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar