fredag 25 januari 2013

V 4

Hej!

Oj vad det är roligt att åka skidor! De flesta barnen har redan lärt att själva få på att sig pjäxor och skidor. Det går mycket snabbare än att fråga oss vuxna. Vissa dagar har däremot kylan satt stopp för uteaktiviteterna. T o m vår idrottslärare Ulrika höll med om att -20 grader inte lämpade sig för idrott utomhus.

Tack till alla som hade möjlighet att närvara vid föräldramötet i måndags. Själv tyckte jag att det spännande att se ritningarna på Gripsholmsskolan läsåret 2019/2020.

Jag har varit extra grinig på klassen denna vecka. Det har varit oroligt och pratigt, nästan som under de första veckorna. Dags att strama åt något igen m a o.

Med ett stort: "Nej tyvärr, jag kan verkligen inte" måste jag avstå klassträffen lör 2 februari. Jag har själv en stor fest i Stockholm som varit bokad sedan juli månad. Hoppas det blir en härlig lördag för er som kan vara där.

Hoppas ni får en trevlig helg (fast i morgon är det öppet hus)
/Ken





Första skiddagen på skolan.


Med eller utan skidor


Fast med gott humör


Och bra fart i nedförsbacken.





1.2.3.4.5 JUMP!!!


På uteskolan skulle klassen skydda Kenstad från fiender 
med hjälp av ett ett fiffigt varningssystem. 


Sammansatta ord


Fina byggen


Veckans text blev handlade om en rymdfärd till valfri planet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar